Köpvillkor

  • Beautypwr.se ägs och drivs av FMS Group AB.
  • Adress: Kvinnebyvägen 139, 589 33 Linköping (OBS! ej returadress)
  • Org.nr: 5590786058
  • Momsregistreringsnummer: SE559078605801
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via chatt eller e-post till [email protected]
  • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta vår kundservice via chatt, e-post, eller kontaktformuläret.
  • Vid ej uthämtat paket debiterar vi en avgift på 250kr som ska täcka våra transport och administrations-kostnader.
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Vi erbjuder 60 dagars öppet köp. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du mottagit varan. För att du ska kunna returnera en produkt behöver den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att den går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Det är tillåtet att öppna kartongen och undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Observera att skyddsplatsen / plomberingen på varan får ej brytas. Om du hanterar varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt  för att fastställa dess egenskaper eller funktion kommer du att bli ersättningsskyldig för den eventuella värdeminskning det innebär och i vissa fall kommer din retur att underkännas. Vid underkänd retur sker ingen återbetalning. Du står för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade. Alla tillbehör och övrigt innehåll som skyddsplats och produktmanual som du tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen.
  • Vi skickar retursedel som ni använder för att skicka tillbaka produkterna till oss. För denna retur debiterar vi 49kr.
  • För att du ska hinna utöva din ångerrätt räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten via kontaktformuläret här, innan ångerfristen gått ut. Du ska ange ditt namn, e-postadress, ordernummer och annan information som kan vara relevant för oss att ha vid hantering av din retur.
  • Vi är helt säkra på effekten och resultaten av vår LED ljusterapimask och vi är övertygade om att du kommer bli helt nöjd med dess resultat, därför erbjuder vi en 120-dagars riskfri pengarna-tillbaka-garanti på din Nooreal InnovaLite Pro LED ljusterapimask.

    Om du av någon anledning inte får märkbara resultat inom 120 dagar och därför inte är nöjd med din mask, följ bara vårt protokoll för resultatgarantin nedan för en full återbetalning. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har några som helst frågor under provperioden.

    För att utnyttja vår pengarna-tillbaka-garanti:

  • Testa masken i minst 60 dagar från leveransdatumet. Men inte mer än 120 dagar.
  • Ta ett eller flera foton av ditt ansikte innan du använder produkten.
  • Använd masken enligt instruktionerna. Minst 3–5 behandlingar i veckan, 10–20 minuter per behandling
  • Mejla oss före- och efterbilder med giltiga datumstämplar, kort beskrivning om din ansökan och ordernummer.
  • Om din ansökan är godkänd får du ett bekräftelsemejl med returadressen, och vi kommer att återbetala hela orderbeloppet så fort returen har nått oss.
  • Du ansvarar för returkostnaden, paketet bör skickas som företagspaket med direktleverans och inte till utlämningsställe, eftersom paket som levereras till ombud inte kan hämtas ut av oss.
  • Om din ansökan inte uppfyller våra kriterier kommer du inte att godkännas för återbetalning.
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.